TRUDNE PYTANIA I ODPOWIEDZI (FAQ)
Ile czasu od chwili powiadomienia oczekuje pozycja w bibliotece ?
Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (telefon, messenger, e-mail) będzie miał 7 dni na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja ulegnie automatycznie skasowaniu. Czytelnicy którzy nie podali kontaktu do siebie będą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru.
Mam kartę biblioteczną ale nie otrzymałem PIN-u jak można go uzyskać ?
Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza sześciocyfrowa jest numerem karty, druga dziewięciocyfrowa właśnie PIN-em. Przykładowo na karcie mamy nadrukowane: NR 000011 --- 222233334. Numer karty to 11, PIN - 222233334. W przypadku logowania na stronie internetowej nie wpisujemy zer poprzedzających właściwy numer karty.
Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej ?
Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji powyżej 7 dniu, lub w przypadku przetrzymania powyżej 2 pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do internetu) zostaje nałożona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.
Zgubiłem kartę co muszę zrobić ?
Należy bezzwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z Biblioteką. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto książek, płyt DVD itp. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł.
Ile można maksymalnie zrobić rezerwacji ?
Każdy czytelnik jest indywidualnie oceniany - system sprawdza ile rezerwacji zostało do tej pory odebranych w terminie, ile zamówień zostało zrobionych dla zabawy, ile pozycji oczekujących na nas w bibliotece nie odebraliśmy w terminie. Widełki zostały ustawione w przedziale 3 - 50 pozycji. Ponieważ każdemu może się zdarzyć nie odebrać rezerwacji z różnych ważnych powodów ustaliliśmy, że algorytm zignoruje:
* trzy nie odebrane zamówienia,
* trzy skasowane rezerwacje po otrzymaniu powiadomienia,
* pięć nie odebranych rezerwacji.
Nowy czytelnik będzie mógł zarezerwować 10 pozycji.
Czy można oddaną książkę pożyczyć ponownie tego samego dnia ?
Nie ma problemu - można taką pozycje powtórnie wypożyczyć (pod warunkiem, że nie ma na nią rezerwacji).
W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki ?
Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli nie został już przekroczony termin i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.
Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej ?
Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.
Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki ?
Nie pobieramy opłat za przetrzymanie książki, jedynie koszty wysłanego do Czytelnika upomnienia. Wysokość opłaty podana jest w upomnieniu.
Czytelnik po otrzymaniu powiadomienia (telefon, messenger, e-mail) będzie miał 7 dni na wypożyczenie zarezerwowanej pozycji. Jeżeli w tym terminie nie zgłosi się do biblioteki, rezerwacja ulegnie automatycznie skasowaniu. Czytelnicy którzy nie podali kontaktu do siebie będą zobowiązani dowiadywać się (osobiście lub telefonicznie) czy zamówiona pozycja jest do odbioru.
Mam kartę biblioteczną ale nie otrzymałem PIN-u jak można go uzyskać ?
Na karcie bibliotecznej znajdują się dwie liczby. Pierwsza sześciocyfrowa jest numerem karty, druga dziewięciocyfrowa właśnie PIN-em. Przykładowo na karcie mamy nadrukowane: NR 000011 --- 222233334. Numer karty to 11, PIN - 222233334. W przypadku logowania na stronie internetowej nie wpisujemy zer poprzedzających właściwy numer karty.
Kiedy następuje zablokowanie karty bibliotecznej ?
Blokada programowa zostaje nałożona automatycznie w przypadku przetrzymania jednej pozycji powyżej 7 dniu, lub w przypadku przetrzymania powyżej 2 pozycji. Blokada WEB (można wypożyczać książki, filmy czasopisma, nie można korzystać z darmowego dostępu do internetu) zostaje nałożona w przypadku wykrycia działania niezgodnego z regulaminem np. instalację programów komputerowych.
Zgubiłem kartę co muszę zrobić ?
Należy bezzwłocznie skontaktować się (osobiście lub telefonicznie) z Biblioteką. Zablokowanie zgubionej karty zapobiegnie wypożyczeniu przez inną osobę (znalazcę!) na Państwa konto książek, płyt DVD itp. Otrzymanie nowej karty wiąże się z poniesieniem opłaty w wysokości 10zł.
Ile można maksymalnie zrobić rezerwacji ?
Każdy czytelnik jest indywidualnie oceniany - system sprawdza ile rezerwacji zostało do tej pory odebranych w terminie, ile zamówień zostało zrobionych dla zabawy, ile pozycji oczekujących na nas w bibliotece nie odebraliśmy w terminie. Widełki zostały ustawione w przedziale 3 - 50 pozycji. Ponieważ każdemu może się zdarzyć nie odebrać rezerwacji z różnych ważnych powodów ustaliliśmy, że algorytm zignoruje:
* trzy nie odebrane zamówienia,
* trzy skasowane rezerwacje po otrzymaniu powiadomienia,
* pięć nie odebranych rezerwacji.
Nowy czytelnik będzie mógł zarezerwować 10 pozycji.
Czy można oddaną książkę pożyczyć ponownie tego samego dnia ?
Nie ma problemu - można taką pozycje powtórnie wypożyczyć (pod warunkiem, że nie ma na nią rezerwacji).
W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki ?
Zmiana terminu zwrotu książki (prolongata) jest możliwa jeżeli nie został już przekroczony termin i jeżeli na daną pozycje nie ma rezerwacji.
Czy można oddać książki bez karty bibliotecznej ?
Tak. W przypadku zwracania pozycji karta nie jest niezbędna.
Jaka jest wysokość kary za przetrzymanie książki ?
Nie pobieramy opłat za przetrzymanie książki, jedynie koszty wysłanego do Czytelnika upomnienia. Wysokość opłaty podana jest w upomnieniu.